Friday, February 28, 2014

ՊԱՀՔԻ ԽՈՐՀՈՒՐԴԸ
<<Եվ արդ, -ասում է ձեր Տեր Աստվածը,- դարձեք ինձ ձեր ամբողջ սրտովծոմապահությամբլալով ու կոծելով:Ձեր սրտերը պատռեցեքոչ թե ձեր հագուստները>>:
Հովել Բ 12-13
Մարտի 2-իԲուն Բարեկենդանի տոնի երեկոյաներբ փակվում են բոլոր եկեղեցիների խորաններիվարագույրներըսկսվում է 48-օրյա Մեծ Պահքի շրջանը:
ժամանակակից սերունդը պահք ասելով թերևս հասկանում է մսեղենիցկաթնեղենից և հավկիթից հրաժարում,ինչը պահքի սննդակարգային և մակերեսային սահմանափակ ընկալում էԸստ Աստվածաշնչի`պահեցողությունը զղջման և ապաշխարությանսգի և ցավի մի շրջան էինքնազրկանքորն իրագործվում էորոշ ժամանակ ուտել-խմելուց ևոր ամենկարևորն էհաճույքից ամբողջովին հրաժարվելովՊահեցողություննինքն իրեն որևէ զրկանք պարտադրելն էԱյն քրիստոնյայի նախապատրաստությունն ու ինքնամաքրմանժամանակաշրջանն էՍբ Հարության տոնին մեղքերի բեռից ազատվելով Քրիստոսի հետ հարություն առնելու ևՍբ Հաղորդությանը փոքր-ինչ խաղաղ հոգով մոտենալու համար:
Վաղ շրջանում պահքից անբաժան էին լացն ու կոծըհագուստ պատռելըքուրձ հագնելըմոխրի վրա նստելը,մեկ խոսքովինքնախարազանումըՊահքից անբաժան պետք է լիներ նաև աղոթքըինչն այժմ էլ պարտադիր է:Պահեցողություն անում էին նաև որևէ կարևոր նպատակի հաջողության համարՈրոշ ժամանակ անց պահքըհետզհետե ավելի կիրարկելի դարձավ իբրև ապաշխարանքի արտահայտությունՆերկայիս պահեցողությունըմսից և կենդանական արտադրություններից հրաժարվելն էԻնչ խոսքգուցե սա էլ ոմանց համար կարևորզրկանք էայսինքնապաշխարանքսակայն չի բացառվումոր հնարավոր է պահոց ուտելիքներով ևսշատակերությամբ զբաղվելԱյս դեպքում պահքը կորցնում է իմաստըՍրան զուգահեռ կան նաև բուսակերմարդիկորոնց համար բուսակերությունը կրոնական իմաստ չունիհետևաբար պահք չի կարող համարվել:
Պահքի արտաքին դրսևորումները պետք է անպայման զուգորդվեն բարոյական պահեցողությանըԱյն իրենիցենթադրում է հոռի սովորություններից հրաժարումայսինքն ամեն տեսակ կախվածություններից ուսովորություններից ձերբազատումծխելալկոհոլային խմիչքի չարաշահումխաղամոլություն և այլն:Ժամանակակից սերնդի համար բարոյական պահքի ձև կարելի է համարել նաև մոլուցք դարձած համացանցիցառժամանակ չօգտվելը կամ օգտագործելն այն խիստ ծայրահեղ դեպքերումՀարկ է տևական պայքարել միշարք վտանգավոր հոգեվիճակների դեմինչպիսին եննախանձըատելությունընենգությունըբարկությունը,ծուլությունը և առհասարակ մահացու բոլոր մեղքերըինչպես նաև լեզվագարությունից հրաժարվելը(շատախոսությունստախոսությունհայհոյանքբամբասանք): Սակայն մեղքերից ազատվելու այս պայքարինզուգորդել է պետք բարեգործությունն ու ողորմածությունըԱյսպիսովպահքի նպատակը հոգին զորացնելն է`տկարացնելով զգացական հաճույքները:
Անդրադառնալով արդեն Մեծ Պահքիննշենքոր դրա օրինակն է Փրկչիանապատում 40-օրյածոմապահությունըՀիսուս Իրեն ծոմապահության ենթարկեց ոչ թե որովհետև ապաշխարանքի պետք ուներայլդա կատարեց մարդկային ցեղի փրկության համարմարդկության փոխարեն Ինքն ապաշխարեցորպեսզի բոլորպահեցողություն անողների ապաշխարանքն իմաստ ստանա շնորհիվ Իր ծոմապահության:
Հարկ ենք համարում դարձյալ հորդորելեռանդով ու կամքի զորացմամբհատկապես բարոյականպահեցողությամբ ու աղոթքով պատրաստվել Քրիստոսի Հրաշափառ Հարության տոնինորն այս տարիկտոնենք ապրիլի 20-ին:
<<Այդպիսի պահք չէոր Ես ընտրեցիև ոչ էլ այնպիսի օրըերբ մարդն իր անձն է տանջումԵթե պարանոցդկորացնես օղակի նման ու տակդ քուրձ ու մոխիր տարածեսայդ էլսակայնչեմ համարի պահք և ընդունելի օր.այդպիսի պահք չէոր Ես ընտրեցի, - ասում է Տերը:
Քանդիր անիրավության հանգույցըխորտակիր քո վաճառականական խարդախությունն ու բռնությունըներիրու արձակիր նեղյալներին և պատռիր բոլոր անիրավ մուրհակները:
Քաղցածներին բաժանիր քո հացը և անօթևան աղքատներին տար քո տունըեթե մերկ մարդ տեսնեսհագցրունրանբայց քո ընտանիքի զավակին մի անտեսիր:
Այն ժամանակ այգաբացի պես պիտի ծավալվի քո լույսը և արագորեն պիտի հասնի քո ապաքինումըքոառջևից պիտի ընթանա քո արդարությունըև Աստծո փառքը պիտի պահպանի քեզ>>:
Եսայի ԾԸ
Դիվան Գուգարաց թեմի

No comments:

Post a Comment